[Korean Tips] How to say 'The guy who...', 'What I ...', '-ing' in Korean?? What is '는 것', '거', '건'?






제가 오늘 한 것은 아무것도 없어요.
What I did today is ‘nothing’.


어제 제가 한 것은 친구들과 같이 쇼핑한 거예요.
What I did yesterday is shopping with my friends.


제가 하고 싶은 말은 만나고 싶지 않다는 거예요.
What I want to say is I don’t want to meet.


제가 하고 싶은 말은 더 이상 만나고 싶지 않다는 거예요.
What I want to say is I don’t want to meet anymore.


제가 다시 하고 싶은 말은 더 이상 지각 하는 사람들과 만나고 싶지 않다는 거예요.
What I want to say again is I don’t wanna meet the people who come late anymore.
제가 하고 싶은 말은 더 이상 자주 지각하는 사람들과 만나고 싶지 않다는 거예요.
What I want to say is I don’t wanna meet the people who come late often anymore.


제 말은, 나쁜 사람을 싫어한다는 거예요.
What I’m saying is I don’t like bad people.


제 말은, 거짓말 쟁이를 싫어한다는 거예요.
What I’m saying is I don’t like liars.


제 말은, 저는 거짓말 하는 사람을 싫어한다는 거예요.
What I’m talking is I don’t like the people who lie.


제가 먹고 싶은 건 순천에서 먹은 음식이에요.
What I want to eat is the food that I ate in Suncheon.


오늘 제가 먹고 싶은 건, 지난 번에 순천에서 먹은 음식이에요.
What I want to eat today is the food that I ate last time in Suncheon.


지난 번에 순천에서 먹은 음식은 엄청 맛있었어요.
The food that I ate last time in Suncheon was delicious.


제가 쉴 때마다 하는 건, 영화들을 또 보는 거예요.
The things that I do whenever I take a rest is watching movies again.


평소에 제가 쉴 때마다 하는 건, 어릴 때 봤던 영화들을 또 보는 거예요.
The things that I usually do whenever I take a rest is watching the movies that I used to watch when I was young.


어릴 때 봤던 영화들을 다시 보는 건 재밌어요.
Watching the movies that I used to watch when I was young again is fun.
 
공부를 하는 건 지름길이에요.
Studying is a shortcut.


공부를 열심히 하는 것은 성공을 하는 지름길이에요.
Studying hard is a shortcut for success.


공부를 열심히 하는 사람은 성공을 하는 지름길에 있어요.
The person who studies hard is on the shortcut for success.

If you wanna see more common mistakes, check our youtube channel.:

---------------------------------------------

1:1 Tutor ( paid ) : fman1335@gmail.com
---------------------------------------------

Comments